Gå til sidens indhold
 

Styrketræning

Rigtigt udført fysisk træning er både skadeforebyggende og præstationsfremmende.

Det er dog vigtigt, at den fysiske træning bliver nøje planlagt i forhold til den enkelte udøver, og derfor har ESSA ansat veluddannede og erfarne fysiske trænere.

ESAAs fysisk trænere kan konsulteres omkring både teknik og træningsplanlægning

 

Positive virkninger af styrketræning

  • Forbedret teknik og koordination, så risikoen for uheld og skader nedsættes.
  • Øget muskelmasse
  • Øget forbrænding
  • Modning (baning) i nervesystemet gør, at de elektriske impulser løber hurtigere fra hjerne og rygmarv via motorneuronerne til musklerne. Det gør, at man bliver i stand til at udfolde kraften hurtigere og eksempelvis afværge et fald.
  • Bedre udnyttelse af de styrkereserver, der normalt kun kan mobiliseres i nødsituationer.
  • Energitilførslen og energiomsætningen i muskelfibrene forbedres.
  • Musklernes tværsnit bliver større, og flere motoriske enheder kan deltage i muskelarbejde.
  • Styrken i bindevæv, ledbånd og sener øges, omend langsomt i forhold til muskeltilvæksten

TD styrkelokale Atletion

Nye åbningstider: (gælder fra 01/10-2017)


Mandag - fredag kl. 06.00-21.45*

Lørdag - søndag kl.08.00-20.00


* Kun ESAA elever kan træne tirsdag og torsdag kl 8.00 - 10.00 (ESAA morgentræning)


* Kun Team Danmark udøvere kan træne mellem kl. 17.00 og 19.00 mandag til torsdag (Team Danmark tid)

Styrkelokale Vejlby Risskov

Åbningstider:


Hverdage kl.15.00 - 17.00

Tirsdag og torsdag kl. 08.00 - 10.00

 
 

Opdateret: 01.11.2017

Afdeling: ESAA / Eliteidræt Aarhus

Send kommentar: ESAA / Eliteidræt Aarhus

Telefon: 89404822

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code