Gå til sidens indhold
 

Styrketræning

Rigtigt udført fysisk træning er både skadeforebyggende og præstationsfremmende.

Det er dog vigtigt, at den fysiske træning bliver nøje planlagt i forhold til den enkelte udøver, og derfor har ESSA ansat veluddannede og erfarne fysiske trænere.

ESAAs fysisk trænere kan konsulteres omkring både teknik og træningsplanlægning

 

Positive virkninger af styrketræning

  • Forbedret teknik og koordination, så risikoen for uheld og skader nedsættes.
  • Øget muskelmasse
  • Øget forbrænding
  • Modning (baning) i nervesystemet gør, at de elektriske impulser løber hurtigere fra hjerne og rygmarv via motorneuronerne til musklerne. Det gør, at man bliver i stand til at udfolde kraften hurtigere og eksempelvis afværge et fald.
  • Bedre udnyttelse af de styrkereserver, der normalt kun kan mobiliseres i nødsituationer.
  • Energitilførslen og energiomsætningen i muskelfibrene forbedres.
  • Musklernes tværsnit bliver større, og flere motoriske enheder kan deltage i muskelarbejde.
  • Styrken i bindevæv, ledbånd og sener øges, omend langsomt i forhold til muskeltilvæksten

TD styrkelokale Atletion

Åbningstider:


Mandag - torsdag kl. 07.30-21.45*

Fredag kl. 07.30-19.45
Lørdag og søndag kl. 08.00-17.15

* Kun ESAA elever, som er indplaceret i TDs bruttogruppe kan efter aftale træne mellem kl. 17.00 og 19.00 mandag til torsdag.
 
 

Opdateret: 14.7.2017

Afdeling: ESAA / Eliteidræt Aarhus

Send kommentar: ESAA / Eliteidræt Aarhus

Telefon: 89404822

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code