"ESAA er en kæmpe chance for enhver sportsmand"

Louise Frederiksen, Gymnastik

Basistræning

Printer venlig version

Basistræning er et "add-on" til ESAA træningen, hvor det overordnede fokus er skadesforebyggende og præstationsoptimerende træning. Der tages udgangspunkt i forskellige former for træning, der har til hensigt at forbedre bevægelighed, stabilitet, balance, koordination og muskelstyrke.

Den enkelte udøvers aktuelle træningstilstand, skadessituation og skadeshistorik vil danne udgangspunkt for forløbet i basistræningen. Der vil, så vidt det er muligt, differentieres mellem træning på kollektiv og individplan afhængig af den enkelte udøvers behov.

Om torsdagen vil der som udgangspunkt være en fysioterapeustuderende til stede, og dermed mulighed for at få vejledning/inspiration i genoptræningøvelser/skadesforebyggende træning.

Basistræningen tager udgangspunkt i følgende:

  • ESAA basis (bl.a. balance, koordination, kropsstamme, stabilitet, styrke)
  • Resistance Band Training
  • Individuel træning
  • Trappetræning
  • Agility-stige træning
  • Medicinbolde
  • Mobilitetsøvelser
  • Alternative input (Pilates, yoga, ballet , vandaktiviteter etc.) 

Basistræningen er placeret i den lille Stadion hal ved Atletion tirsdag og i Marselisborghallen om torsdagen.

Tidsrum: Tirsdag & torsdag kl. 8:00-9:30.

Undervisere/trænere:

  • Sif Rykær (Basistræner - Stud. Cand.scient i Human Fysiologi)
  • Peter Sieljacks (Basistræner - Stud. Cand.scient i Human Fysiologi)
  • Mette Sørensen (Fysisk træner - Stud. Cand.scient i Human Fysiologi)

Yderligere spørgsmål – kontakt Peter Sieljacks

Man skal tilmelde sig igennem sin træner til ugens træning senest kl.20 mandag aften! Udøvere der ikke har sportspecifik morgentræning kan maile direkte til ovenstående mail for tilmelding.


ESAA Basistræning 2014:

Uge 20 - Vi mødes på løbebanen på stadion både tirsdag og torsdag

  • Tirsdag: ESAA basis samt trapper og medicinbolde
  • Torsdag: ESAA basis

Uge 21 - Vi mødes på løbebanen på stadion både tirsdag og torsdag

  • Tirsdag: ESAA plus
  • Torsdag: Medicinbolde og agilitystige

Uge 22 - Vi mødes på løbebanen på stadion

  • Tirsdag: ESAA basis (sidste basistræning inden sommerferien)