"ESAA er en kæmpe chance for enhver sportsmand"

Louise Frederiksen, Gymnastik

Basistræning

Printer venlig version

Basistræning er et "add-on" til ESAA træningen, hvor det overordnede fokus er skadesforebyggende og præstationsoptimerende træning. Der tages udgangspunkt i forskellige former for træning, der har til hensigt at forbedre bevægelighed, stabilitet, balance, koordination og muskelstyrke.

Den enkelte udøvers aktuelle træningstilstand, skadessituation og skadeshistorik vil danne udgangspunkt for forløbet i basistræningen. Der vil, så vidt det er muligt, differentieres mellem træning på kollektiv og individplan afhængig af den enkelte udøvers behov.

Basistræningen tager udgangspunkt i følgende:

  • ESAA basis (bl.a. balance, koordination, kropsstamme, stabilitet, styrke)
  • Resistance Band Training
  • Individuel træning
  • Trappetræning
  • Agility-stige træning
  • Medicinbolde
  • Mobilitetsøvelser
  • Alternative input (Pilates, yoga, ballet , vandaktiviteter etc.) 

Basistræningen er placeret i den lille stadionhal om tirsdagen og i Marselisborghallen om torsdagen.

Tidsrum: Tirsdag & torsdag kl. 8:00-9:30.
Plan for ESAA basis træning findes nederst på siden.

Undervisere/trænere:

  • Sif Rykær (Basistræner - Stud. Cand.scient i Human Fysiologi)
  •  
  • Peter Sieljacks (Basistræner - Stud. Cand.scient i Human Fysiologi

Yderligere spørgsmål – kontakt Sif Rykær

BilagStørrelse
Plan for basistræning uge 33-42.pdf210.52 kB